فیلم|حواشی انتخابات آمریکا؛ ایوانکا رکورد اوباما را شکست، نگرانی‌ها در مورد شمارش آرا

11:52 - 11 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۳۳۸
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با حواشی و اخبار جانبی در جریان است.
روند تحولات و رویداد‌های انتخاباتی در آمریکا در آستانه فرا رسیدن روز برگزاری انتخابات سرعت یافته و با موج تبلیغاتی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» به پیش می‌رود.
 
به گزارش «سی ان ان، فاکس نیوز و سی ان بی سی»، مهم‌ترین خبر‌ها و حواشی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عبارتند از:
 
- دستور ترامپ به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی: براساس گزارش ها، دونالد ترامپ ۳ روز مانده به برگزاری انتخابات با صدور یادداشتی از سازمان‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، خواسته است پیامد‌های احتمالی فرکینگ بن‌ها (ممنوعیت شکست هیدرولیکی به عنوان تکنیکی در تحریک چاه‌های نفت) را ارزیابی کنند.
 
- مقابله پلیس با تجمع هواداران ترامپ در کالیفرنیا: پلیس، اجتماع غیرقانونی هواداران ترامپ در «بورلی هیلز» در ایالت «کالیفرنیا» را لغو و از طرفداران ترامپ خواست از اقدام مجدد در این زمینه خودداری کنند.
 
فیلم| انتخابات آمریکا؛ حواشی و همه آن چه که باید بدانید
 
- تخمین مرگ و میر کرونایی ناشی از کارزار‌های انتخاباتی ترامپ: محققان «استنفورد» می‌گویند «تجمع‌های انتخاباتی ترامپ در تابستان سبب ۳۰ هزار مورد ابتلا و ۷۰۰ مورد مرگ و میر شده است.
 
- تبدیل استادیوم‌های ان بی اِی به مراکز رای گیری: ۱۲ زمین و استادیوم بازی رقابت‌های «ان بی اِی» که از تابستان به دلیل اعتراض علیه نژادپرستی بسته شده بودند، به روی رای دهندگان باز شدند.
 
فیلم| انتخابات آمریکا؛ حواشی و همه آن چه که باید بدانید
 
فیلم| انتخابات آمریکا؛ حواشی و همه آن چه که باید بدانید
 
- اخبار شمارش آرا: شمارش آرا در ایالت «آریزونا» از ۱۴ روز قبل از انتخابات آغاز شد.
 
ضمن اینکه دموکرات‌ها در ایالت‌های «تگزاس»، «نوادا»، «جورجیا»، «آریزونا»، «کارولینای شمالی» و «فلوریدا»، شاهد برتری ۲ رقمی هستند.
 
- دعوت نوه «روت بدر کینزبرگ»، قاضی درگذشته دیوان عالی آمریکا از مردم برای مشارکت در رای گیری
- ایوانکا رکورد اوباما را شکست: «ایوانکا ترامپ»، دختر ترامپ، رکورد جمع آوری کمک مالی «باراک اوباما»، رییس جمهور پیشین آمریکا را شکست.
 
- هراس سه چهارم آمریکایی‌ها از خشونت پساانتخاباتی
 
- مزاحمت طرفداران ترامپ برای کارزار انتخاباتی بایدن: طرفداران مسلح ترامپ، اتوبوس کارزار انتخاباتی بایدن را در بزرگراه «تگزاس» مورد آزار قرار داده و سبب بروز ترافیک شدند.
 
این حادثه سبب لغو ۳ رویداد انتخاباتی کارزار بایدن در تگزاس شد.
 
این کارزار در چارچوب توری چند هفته ای در سراسر کشور وارد این ایالت شد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2829105_551.mp4']

- برنامه شب انتخابات بایدن: جو بایدن، شب انتخابات را در ایالت «دِلاوِر» سپری خواهد کرد.
 
همسرش، «کامالا هریس»، سناتور «کالیفرنیا» و نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری آمریکا به اتفاق همسرش نیز به وی ملحق می‌شوند.
 
در عین حال ترامپ که پیشتر خبرهایی از حضورش در هتل خودش در «واشنگتن» در شب انتخابات برای برگزاری جشن پیروزی منتشر شده بود، اعلام کرد «شب انتخابات را به دلیل محدودیت های کرونایی و ممنوعیت تجمع در کاخ سفید سپری می کنم.»
 
- کارزار انتخاباتی دوم ملانیا: «ملانیا ترامپ»، در دومین کارزار انتخاباتی انفرادی خود در «ویسکانسین»، با حمله به دموکرات ها، از عملکرد ضد کرونایی همسرش دفاع کرد.
 
فیلم| انتخابات آمریکا؛ حواشی و همه آن چه که باید بدانید
 
- ترامپ چمدانش را ببندد: جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود در ایالت «میشیگان» گفت «زمان آن فرا رسیده که ترامپ چمدان خود را ببندد و به خانه اش برود.»
 
- ادعا‌های غیرواقعی کرونایی ترامپ در کارزار انتخاباتی: ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در پنسیلوانیا که ۸۵ دقیقه طول کشید، ادعا‌های ضد کرونایی غیر واقع خود را با تمجید از عملکرد دولتش در برخورد با این بحران تکرار کرد.
 
- چالش شمارش آرا: نگرانی‌ها در مورد شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از گذشته تشدید شده است.
 
براساس رویه معمول، نتایج اعلام شده در شب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا غیررسمی و مقدماتی هستند و شمارش رسمی و نهایی معمولا چند هفته بعد اعلام می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *